«Klimakur 2030» – et program for å rasere Norge

0
Klimakur 2030 skal rasere norsk landbruk og matproduksjon "fordi klima".

Bare utslippsfrie biler fra 2025 og mindre norsk kjøttproduksjon som legger 1 million dekar brakk og reduserer sysselsettinga i norsk jordbruk med 5000 årsverk. Det er blant tiltakene som listes opp i Klimakur 2030. Dette skriver ABC Nyheter.

Det er jo nå Venstre og nyslått klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn (V) som skal få lov til å iverksette sin «klimapolitikk». Venstre er det mest ekstreme globalistpartiet vi har, og partiet har mistet enhver forankring i produksjonslivet i bygdenorge. Derfor koster det dem heller ingen velgere å bruke klima til noe de ønsker å gjøre uansett, nemlig å rasere norsk landbruk.

«– Tiltakene reduserer sysselsettingen i norsk jordbruk med 5000 årsverk. 1 million dekar jordbruksarealer vil gå ut av drift. Dette vil få konsekvenser for kulturlandskap, bosetting og biologisk mangfold,» framholdt direktør Geir Grønningsæter fra Landbruksdirektoratet .

Regjeringa og Venstre vil rasere norsk landbruk og norske bygder slik vi kjenner dem, og gjøre Norge mer avhengig av import av matvarer, noe som vil øke sårbarheten og redusere matvaresikkerheten. Dette er jo globalistenes våte drøm, og helt på linje til tankegangen til multinasjonal agrobusiness, som står bak EAT-prosjektet til Gunhild Stordalen.

Gunhild Stordalen og hennes EAT-milliardærer

Elektrifisering og «avansert biodrivstoff»

For veitransporten forutsettes 100 prosent utslippsfrie nye personbiler, bybusser og lette varebiler innen 2025. Tyngre varebiler skal være 100 prosent utslippsfri innen 2030, mens 50 prosent av lastebilene skal være utslippsfrie innen 2030.

Når Venstre snakker om «elektrifisering» betyr det vindkraft. Med seg på laget for å holde på med dette har Rotevatn statssekretær Mathias Fischer. Han er hentet rett inn fra vindkraftbransjen i en klassisk norsk svingdøroperasjon. (I en del andre land er slike overganger forbudt ved lov.) Det var han som sto bak Norsk Vinds reklamekampanje som spiller på dystopi og endetidsvarsler for å mobilisere støtte til selskapets turbinindustri i norsk natur.

Les: Dystopisk skamkampanje fra klimafryktprofitør

Fischer har vært rådgiver for Norsk Vind som har gjort gründeren Lars Helge Helvig (57) rik, og utbetalte i 2016-18 ifølge Dagens Næringsliv 189 millioner kroner i utbytte etter å ha videresolgt prosjekter til utenlandske infrastruktur-investorer.

Det er ikke gitt at bilindustrien kan levere de «utslippsfrie» bilene som Venstre og regjeringa har vedtatt at vi skal ha. I 2019 falt det globale salget av elektriske kjøretøyer med 28%. Kina har vært verdensledende på produksjon og salg av elektriske kjøretøyer, men også der faller volumet – i oktober 2019 med hele 48%.

Les: Bilindustrien klarer ikke å levere de bilene som EU-kommisjonen krever

Det er heller ikke så sikkert at dette «avanserte biodrivstoffet» er så avansert at det gjør noe eller at det løser noen flere problemer enn det skaper. Oljekrisa.no skriver:

«Solberg-regimets uttalte mål er 40 prosent innblanding innen 2030, og mest mulig skal bestå av den «avanserte» sorten. Hvis dette gjennomføres, vil det garantere en kraftig økning i drivstoffprisene i åra som kommer, helt uavhengig av utviklingen i oljeprisen. Skulle også den begynne å øke, kan 30 kroner literen fort bli bare fornavnet.»

Hele rapporten Klimakur 2030 finnes her.

Les: Milliardærenes masterplan – The Green New Deal

Vindkraft, kabler og EU-tilpasning

Under merkenavnet «Klima» skal det pusjes vindkraftindustri som vi ikke trenger, det skal legges strømkabler til utlandet som vi ikke trenger og Norge skal tilpasse seg EUs Green Deal, som bare betyr at mer og mer av norsk økonomi og politikk skal styres fra Brussel.

Klimapanikk rydder vei for reaksjonær politikk

I helt klassisk «sjokkdoktrinestil» driver den internasjonale overklassen voldsomme kampanjer for å få befolkningene til å underkaste seg deres politikk. Alt de ønsker å gjøre for å få mer makt og profitt grønnvaskes og utstyres med merkenavnet «klima». Det spiller ingen rolle om det har noen klimaeffekt, eller om det har negativ virkning på klimaet. Under parolen «I want you to panic» har man lykkes i å piske alle norske ungdomsforbund inn i folden, slik at de nå er legpredikanter for vindindustrien:

Les: Naturrasering og ungdom

Skottlandstur kjøpt og betalt av Northconnect?

Med Venstre og vindindustrien i førersetet i Klima- og miljødepartementet er det grunn til å vente svært mye elendighet fra den kanten. Vi lover å følge dem tett. En generell advarsel: Hvis de sier at noe må gjøres «fordi klima», så ta dere tid til å lese det som står med liten skrift, nemlig konsekvensene, og ikke minst: Hvem tjener på det?


Vår uavhengige og kritiske journalistikk er 100 prosent avhengig av lesernes støtte. Vil du være med?

Vipps: 116916.

Eller du kan betale inn på Mot Dags støttekonto: 9001 30 89050 – eller gå inn på vår betalingsordning.

Forrige artikkelUfattelig om Skottland-kabelen – nå i Debatten/NRK
Neste artikkelJa det er et et skrikende behov for større krigsmotstand
Pål Steigan. f. 1949 har jobbet med journalistikk og medier det meste av sitt liv. I 1967 var han redaktør av Ungsosialisten. I 1968 var han med på å grunnlegge avisa Klassekampen. I 1970 var han med på å grunnlegge forlaget Oktober, der han også en periode var styreleder. Steigan var initiativtaker til og første redaktør av tidsskriftet Røde Fane (nå Gnist). Fra 1985 til 1999 var han leksikonredaktør i Cappelens forlag og utga blant annet Europas første leksikon på CD-rom og internettutgaven av CAPLEX i 1997. Han opprettet bloggen steigan.no og ga den seinere til selskapet Mot Dag AS som gjorde den til nettavis. Steigan var formann i AKP(m-l) 1975–84. Steigan har skrevet flere bøker, blant annet sjølbiografien En folkefiende (2013).