Oslo betaler unge bloggere millionbeløp for woke-propaganda

0

Woke-kulturen er en ukultur og et tankevirus som ikke har oppstått i et vakuum.

Av Kjetil Tveit.

Gruppetenkningen, stammetihørigheten og identitetsfokuset med påfølgende utfrysing og kansellering av skyldige i autonomi eller selvstendig refleksjon i den totalitære kollektivismen, er resultat av social engineering betalt av det privat- offentlige samarbeidet.

Også kalt korporatisme (fascime). Verdens økonomiske forum (WEF) kaller det nå stakeholder kapitalisme med nytt navn og blanke ark. Denne klubben, med de rikeste på jorden, skryter av det, har gjort avtale med FN, og skal selv bli «grisene i Kamerat Napoleon» i den nye FN-styrte, sosialistiske og nyfascistiske verdensorden.

Alle krisene er deres «baby», og er årsaken til at influensene i hele verden blir rikelig belønnet for krisehausseri. Globale kriser legitimerer globale løsninger og et handlekraftig, sentralisert, globalistisk, totalitært overherredømme med såkalte «filantroper» på toppen av næringskjeden.

Når suicidal ungdom med selvskadingsproblematikk oppsøker helsetjenesten i Oslo kommune fordi de ser mørkt på framtiden og at jordkloden skal brenne opp, er det spesielt å tenke på at den samme kommunen har betalt millionbeløp til influensere for å woke-ifisere dem slik denne artikkelen i Nettavisen fra 2019 viser (se bildet).

Logikken i influenserverdenen går som følger:

Hun har akkurat passe mengde silikon i leppene –> jeg vil være som henne, og tilhøre hennes «tribe» (i den polariserte tribalismen) –> de som stiller spørsmål ved autoritetenes absurditeter (korrupsjonen) tilhører den andre «tribe-en» som er «høyrevridde» (enten de er på høyre eller venstresiden) –> jeg må ikke lytte til hva de har å si, for da kan jeg «bli sånn» –> jeg må kansellere dem.

Har man fått identitetskrise, eller fått lemlestet kjønnsorganene i den politisk korrekte konverteringsterapien fra et kjønn til et annet, er det sponset av det samme privat-offentlige samarbeidet (korporatismen/stakeholder kapitalismen og den sosialistiske ny-fascismen).

Det er en realitet at den rikeste finanseliten, som eier verdensbankene og medieimperiene faktisk tildeler ESG-poeng til mindre bedrifter basert på sin grad av woke-het som de må bevise for å få tilstrekkelig poeng, bli akseptert i åndssnobberiet, eller for å få driftskreditt. Jeg refererer til meg selv her, men leser du artikkelen vil du se at jeg ikke har tatt dette ut av luften.

Professor Halvor Næss skrev i iNyheter på onsdag:

«Det er åpenbart at videreføring av klimapolitikken kommer til å feile spektakulært, men kanskje er det like greit? Jo tidligere dette skjer, desto lettere kan verden reise seg igjen og blomstre hvis vi forbereder oss på det.».

Kanskje det er like greit å la den absurde woke-fascismen implodere i sin egen tyngde, og at vi gjenreiser verden etter den – ikke varme krigen, men like fullt en krig – tredje verdenskrig?

En positiv overraskelse var da jeg leste Stavanger Aftenblads leder i går og kunne ane en bedring i massepsykosen da de gikk så langt å kommentere det såkalt grønne skiftets storkorrupsjon rundt elektrifisering av sokkelen.

Utdrag:

«Dette er bare et av flere slike politiske vedtak denne regjeringen har gjennomført uten at det virker som de lytter til verken grasrota i eget parti, fagekspertise eller vanlige folk.

Og det er det siste i rekken der regjeringens politikk påfører skattebetalere og forbrukere store ekstrautgifter, i form av blant annet økte strømpriser, høyere nettleie og økte subsidier tatt fra fellesskapets midler.

Et annet eksempel er regjeringens havvind-planer, der en rekke fagmiljøer, økonomer og forskere satt spørsmålstegn ved både samfunnsøkonomisk lønnsomhet og realisme. Disse ble ikke hørt.

Hvem er så kreftene bak? Hvem er det regjeringen lytter til?»

Se Stavanger Aftenblad.

Dette var så «konspiratorisk», «antistatlig», og «hatefullt», at jeg trodde et sekund at det var jeg selv som hadde skrevet det.

For det er slik woke-kulturen beskriver en hvis man varsler om storkorrupsjon eller kommer i skade for å si noe som er alvorlig men sant.


Les også: I hvor stor grad styrer Hill+Knowlton norske myndigheters propaganda?

I 2019 var det Hill+Knowlton som sto for Plan- og bygningsetatens kampanje OsloByliv. Det var PR-byrået som planla, markedsførte og gjennomførte en fagkonferanse og fire bilfrie bylivsarrangementer i Oslo i 2019, for å markere hovedstadens arbeid for klima og miljø.

Dette skriver de stolt på sine egne nettsider. Den kampanjen kostet skattebetalerne i Oslo 5,75 millioner.

Forrige artikkelI 1984 fikk jeg et brev fra «Afrikas Che Guevara» – Thomas Sankara
Neste artikkelDet falske grønne skiftet