Hill+Knowlton – fra svindelen om kuvøsene i Kuwait til Arendalsuka

0
Nayira vitnet falsk for FN etter manus fra Hill + Knowlton
Av Kjetil Tveit.

En 15 år gammel jente vitnet i senatet i USA i 1990 at irakiske soldater tok nyfødte babyer ut av kuvøser og etterlot dem for å dø på et sykehus i Kuwait.

Slik kunne man legitimere krigen mot Irak. Saddam Hussein ble på denne måten framstilt som et monster, og ingen kunne protestere fordi det framstod som så troverdig. Hvem ville vel trodd at denne uskyldige 15-åringen kunne stå der å lyve til dagsrevyen i alle land i hele verden?

PR-byrået Hill + Knowlton hadde regissert det hele. De samme som fikk leger til å si på TV at tobakk ikke var helseskadelig og innbilte oss at asbest og DDT var trygt som bare det. De jobbet også for sukkerindustrien, og ga animalsk fett skylden for sukkerets helseskadelige effekt. Kunne nevnt mer.

Man kan godt si at H+K er noen illusjonister som får det usanne til å framstå som sant, på oppdrag fra finanseliten.

Da er det desto mer ironisk at denne artikkelen i BMJ (British Medical Journal, et av de mest velrenommerte medisinske tidsskriftene i verden) forteller oss at H+K har hjulpet WHO helt fra starten av covid-pandemien til å forhindre feilinformasjon. Hvorfor velger WHO de verste løgnerne av alle til å faktasjekke andre?

Da var de vel med på å få oss til å tro at mRNA-vaksinen var trygg og effektiv også? Nå vet vi at den ikke verken var trygg eller effektiv. Sannheten er vel at de ikke har forandret seg en millimeter de siste årene når det gjelder sitt forhold til sannheten.

Går man inn på hjemmesidene til H+K Norge, er det lett å se at de er svært aktive med sin lobbyisme under Arendalsuka som pågår nå. Blant annet vil de fortelle om «Den grønne industrielle revolusjonen – ledet fra Norge…» står det.

Da er det vel på oppdrag fra noen gigastore finanskrefter da, slik som alltid før. Hvis den grønne revolusjonen var grasrotens kamp mot finanseliten, så hadde det neppe vært H+K som stod for det å få denne revolusjonen til å framstå som sannferdig.

Jeg lærte allerede som liten at jeg skulle ta det med en klype salt det som kommer fra reklamebransjen. Med andre ord må vi ta det med en klype salt det som kommer fra både lobbyen, de lobbyerte, og fra Arendalsuka tenker jeg.


Forrige artikkelStabssjef i Nato: Ukraina kan avgi territorium i bytte mot Nato-medlemskap
Neste artikkelUhyggelige tapstall i Ukraina betyr ikke noe for USA – Biden ønsker mer krig