Juridisk dokument hevder at Saudi-Arabia betalte for en test på 11. september

To saudiarabiske regjeringsansatte skal ha skal ha gjort en forhåndstest av flysikkerheten forut for terroraksjonen 11. september 2001 hevdes det i et juridisk dokument som er lagt fram juristene som fører sak mot Saudi-Arabia på vegne av etterlatte familiemedlemmer etter 1400 ofre for terroren.

Dette er omtalt i flere aviser, som blant annet The Independent, etter at avisa New York Post skrev om det.

I artikkelen i New York Post het det:

Fresh evidence submitted in a major 9/11 lawsuit moving forward against the Saudi Arabian government reveals its embassy in Washington may have funded a “dry run” for the hijackings carried out by two Saudi employees, further reinforcing the claim that employees and agents of the kingdom directed and aided the 9/11 hijackers and plotters.

Two years before the airliner attacks, the Saudi Embassy paid for two Saudi nationals, living undercover in the US as students, to fly from Phoenix to Washington “in a dry run for the 9/11 attacks,” alleges the amended complaint filed on behalf of the families of some 1,400 victims who died in the terrorist attacks 16 years ago.

I dokumentet fra ofrenes advokater heter det om to saudiarabiske studenter:

«Mohammed al-Qudhaeein and Hamdan al-Shalawi — were in fact members of “the Kingdom’s network of agents in the US,” and participated in the terrorist conspiracy.»

De to skal ha trent sammen med al-Qaida i Afghanistan, og skal ha fått penger fra regjeringa i Saudi-Arabia, og de skal ha gjort undersøkelser om hvordan man kunne komme seg inn i en cockpit i et passasjerfly under flygning. I ett tilfelle skal de ha opptrådt så truende at piloten foretok en nødlanding og de to ble arrestert av politiet.

Ofrenes advokater mener at dokumentene de sitter med viser mange fingeravtrykk fra regjeringa i Saudi-Arabia, og hvorfor ikke? En artikkel i avisa The Atlantic kalte nylig regjeringa i Riyadh for en vertikalt og horisontalt integrert kriminell organisasjon. Er det noen som skulle ha hatt penger, kontakter og ressurser til å gjennomføre en så komplisert terroraksjon, så måtte det jo være dem. 

 

  29 kommentarer til “Juridisk dokument hevder at Saudi-Arabia betalte for en test på 11. september

  1. Trond
    11. september 2017 klokka 19:34

    “Er det noen som skulle ha hatt penger, kontakter og ressurser til å gjennomføre en så komplisert terroraksjon, så måtte det jo være dem.”

    Pfft..

    Er det virkelig noen som tror at halshugger-regimet i Saudi-Barbaria bestemmer noe som helst?

    All deres terror har vert støttet av terrorregimene i DC, London og Tel Aviv.

  2. Harald Meling
    11. september 2017 klokka 19:43

    Dette er ett blindspor som med hensikt er plantet av den amerikanske Dypstat som gjennomførte angrepet.
    Og begrunnelsen er :
    Hadde Saudi Arabia vært planleggeren av angrepet så ville vi ikke ha sett alle andre selvmotsigelsene som forfalskede mobilsamtaler, forfalskede Bin Laden tilståelser, flyvåpen standdown hvor flyene ikke ble avskåret, funn av nanothermitt, frifall, synkron kollaps, smeltet stål, bygning 7, umulige flymanøvre samt intet opptak av passasjerer, crew eller kaprere fra hundrevis av kameraer fra flyplassene.
    SA kan umulige ha styrt disse hendelsene.
    Vi ser derfor tydelig ett blindspor som desverre mange av familiene har blitt ledet til å tro på.

    • 11. september 2017 klokka 21:24

      Nettopp! Listen som tilsier at den offisielle rapporten (sannheten) er hinsides virkeligheten er lang,- veldig lang. Så ja dette virker som et blindspor ja!

    • 23. september 2017 klokka 22:05

      Må si meg enig i denne konklusjonen

      • 23. september 2017 klokka 22:17

        Visse multikriminelle som bruker løgn som metode har som vane å anklage sine fiender for det de selv har stelt i stand av ugagn.

  3. 11. september 2017 klokka 19:45

    Vel, hadde det bare vært noen store passasjerfly innvolvert i terroren 9/11. Faktum er at ingen flymotorer er funnet verken i forbindelse med de to passasjerflyene som ble påstått å krasje inn i de to tårn, passflyet som blir påstått å ha krasjet inn i Pentagon, og passasjerflyet som ble påstått å ha krasjet i bakken i Shanksville. Ingen flymotorer fra de påståtte passasjerflyene er en god indikator på at de ikke var noen passasjerfly.

    Det ble riktignok funnet en flymotor noen kvartaler unna det ene tårnet. Men den motoren er beviselig ikke fra noen av de to flyene som krasjet i de to tårn, og må mao. ha blitt plantet der. Ser man på video av flyene som angivelig skulle ha krasjet i de to tårn, i sakte film, blir det klart at fysiske lover som gjelder alle andre fly på denne planeten, ikke gjelder de to angivelige flyene som blir påstått å ha krasjet inn i de to tårn.

    Når fly krasjer inn i stålforsterkede bygninger – går de i oppløsning når de treffer stålforsterkingen. Det er enkel fysikk. Men selv en slik enkel logikk og enkel fysikk klarer altså ikke majoriteten av norske redaktører og “gravende” journalister ikke å ta til seg – eller de vil ikke ta det til seg fordi deres arbeidsgivere har gitt dem ett mandat om at en slik vinkling strider med redaktørenes (les: eiernes) interesser. Det spiller mao. liten rolle å diskutere om noen skal ha foretatt en slik “test” som det her påstås, all den tid ingen passasjerfly ble benyttet i terroren slik vi er blitt fortalt via MSM.

    Men det er jo slett ikke umulig at påstander som det som fremmes her, bidrar til å forsterke illusjonen om “passasjerfly” og ikke minst – forsterke illusjonen om at det var 19 arabere som stod bak terrorhandlingene denne dagen. Kan også kort nevne at de to flyene som påstås å ha krasjet i de to tårn, i følge den offisielle versjonen hadde en flyhastighet som oversteg (med god margin) maks flyhastighet for disse flyene – i denne høyden. Altså nok en sterk indikasjon på at ingen fly krasjet inn i de to tårn. For fly som flyr langt over maks hastighet vil simpelten gå i stykker. Det er også enkel fysikk – i det minste for de som forstår seg på fly. Så hvorfor ikke høre på en person som har flydd en rekke fly i mange år, og som bevitner at flymotoren som ble funnet ved det ene tårnet – ikke kan stamme fra det flyet som det påstås å stamme fra (ref. bildemateriale), og som også bevitner at hastigetene ref. den offisielle versjonen er umulige hastigheter for flyet:

    Retired Expert Pilot John Lear – No Planes Hit the Towers on 9/11
    https://www.youtube.com/watch?v=YQBlv7sZGVE

    • Harald Meling
      13. september 2017 klokka 05:05

      Tore! Takk for utfyllende og innsiktsfull kommentar.
      Det eneste som vi etter 16 år likevel KAN si er at ett fly ihvertfall traff wtc2.
      Slik at “no-planers” som Lear er en del av disinfo-kampanjen ment å dele opp de skeptiske observatører som uansett vet at Den Offisielle Konspirasjonsteorien er en Stor Løgn.
      Vitneutsagn on at ett fly traff sørtårnet er pålitelige, MEN som du også header; de Offisielle opptakene viser noe helt uvitenskapelig.
      Vi har altså begge muligheter; ett CGI opptak av ett fly som ENTRER, og vitneutsagn on at ett fly traff.
      Dermed oppnår de Kriminelle å bygge opp under myten om at ett fly entrer og eksploderer slik at bygningen til slutt kollapsen, og splitte dem som vet at hele DOK er BS.

    • Vidar Johansen
      13. september 2017 klokka 17:37

      I wtc1 og wtc2 var det antakelig så mye thermate brukt at til og med flymotorene havnet i flytende form i kjelleren av dem. Om det var passasjerer i dem er vel lite sannsynlig, men at de var reelle, utvilsomt. At det ikke var noe fly som styrtet nær Shanksville eller i pentagon er høyst sannsynlig, men at alt videomateriale av flyene i New York som er dukket opp i etterkant vedrørende tvillingtårnene skal være forfalsket er etter mitt syn en fantasifull teori som springer ut fra mange desperate sannhetsforkjemperes søken etter hva som virkelig skjedde den dagen. Hva som skjedde, på hvilken måte, og hvem eksakt som sto bak får vi vel aldri svar på, men vi vet utmerket godt hva som ikke skjedde. At det aldri fantes noen muslimske flykaprere f.eks. Den offisielle historien er så full av huller og selvmotsigelser at den holder ikke en dråpe vann, og å begripe at noe så håpløst platt fortsatt er den regjerende oppfatning av dette er fortsatt en stri oppgave, selv 12 år etter at jeg selv fikk blod på tann og begynte å grave i dette.

      • 13. september 2017 klokka 18:40

        Psykologer og psykologiprofessorer som sikkert er medskyldige i denne terroristaksjonen forsøker antakelig å lure folk til å tro at det ikke var noen terroraksjon for å hindre mistanker mot seg selv, og unngå at De Hellige Ånd “tar seg av” de som sto bak.

  4. 11. september 2017 klokka 20:10

    Og psykologiprofessorer. De har muligens medsammensvorne og likesinnede i alle land.

    • Trond
      11. september 2017 klokka 20:28

      Og du er muligens en psykologiprofessor som støtter den offisielle konspirasjonsteorien?

      Har dere medsammensvorne i alle land?

  5. 11. september 2017 klokka 23:41

    Anbefaler Wayne Madsens bok: “The Star and the Sword” hvor han legger frem dokumentasjom om at 9-11 var et samarbeidsprosjekt mellom Israel og Saudi-Arabia. Madsen er journalist og tidligere NSA ansatt.

    • 12. september 2017 klokka 00:00

      Den er så usannsynlig at den må være forfattet av psykotiske folk som legger ut åte for nazister. Jeg har mye mer tro på at satanister/psykologer står bak denne massakren.

      En psykologiprofessor skal ha blitt observert på vei ut av et av tårnene sammen med slaver og ormeyngel før kollisjonene fant sted. Han har antakelig visst om terroraksjonen. Selv påstår han at han reddet de han tok med seg.

      Hvorfor advarte han ikke alle sammen slik at de kom seg ut? Kanskje fordi han ble avvist av folk i tårnene som ikke trodde på løgnene og anklagene hans mot hellige? Kanskje han hevnet seg på dem? Kanskje han var den som iverksatte terroraksjonen?

    • 12. september 2017 klokka 00:07

      NSA er vel sikkert besatt av psykologer.

  6. Birgitta
    12. september 2017 klokka 15:32

    Jeg er åpen fo alt , men det er noe som ikke stemmer med denne teorien.
    Når en ser konsekvensene av 9-11 ; at Irak ble angrepet , Saddam ble fjernet , og et shia regime ble plassert i Irak.
    Så vet ikke jeg om dette var et ønske fra Saudi-Arabia.
    De støtter heller IS sin kamp MOT dette shia styret.

    Nei , ikke enkelt , men noe muffens er det !!

  7. Johnny
    12. september 2017 klokka 21:40

    Det er ingen tvil om at dypstaten i USA har en finger med i spillet, samt mektige grupper og enkeltpersoner fra Bush-administrasjonen og etterretnings-tjenestene. Saudi Arabias oppgave var sannsynligvis å bidra med finansiering og rekruttere terroristene. Mossad visste nøyaktig hva som skulle skje, og de sendte 5 av sine agenter for å dokumentere hendelsen, noe historien om “The Dancing Israelis” beviser.

    https://www.youtube.com/watch?v=2XHm56O2NTI

    • 12. september 2017 klokka 22:09

      Hadde Mossad vært klare over hva som skulle skje, da hadde de advart amerikanerne om det. Det er lett å avsløre tullebukker som kommer med helt usannsynlige anklager.

      • Harald Meling
        13. september 2017 klokka 04:08

        Nei, jeg tror det er riktigere å trekke inn en samlet gruppe psykologiprofessorer som utgjør Dypstaten. En dypstat som ikke har noen nasjonal tilhørighet, men som trekker sine ressurser fra de nasjoner som åpenbart er innblandet.

        • 13. september 2017 klokka 12:10

          Alle nasjoner er innblandet, unntatt Jordan. Slik var ihvertfall situasjonen for en del år siden. Da hadde alle disse landene professorskip, ifølge informasjon jeg fikk fra himmelen.

        • 13. september 2017 klokka 20:06

          Hei H.M.
          Undertrykte fakta gjør meg nysgjerrig.
          I boken Extreme Predjudice forklarer et nøkkelvitne som ble undertrykt i flere år etter 911 at det var snakk om disse flyene lenge før det skjedde. CIA var rasende og sa at hun skulle forsøke å presse sannheten ut av Irakerne, praktisk talt, ved å si at ” hvis vi etterpå hører at dere visste om disse flyene som skulle fly inn i world trade center, og dere ikke sa fra det dere visste, skal vi bombe dere tilbake til steinalderen.Irakerene skulle så få dette budskapet overlevert av denne kvinnen, nøkkelvitnet som visste for mye, men de nektet for at de visste noe. Dette gikk forut for selve hendelsen.
          Jeg kjøpte boka, og har den hjemme. Dette er en puslespill bit som dere må få med dere.
          Hun er på videoen her,Susan Lindauer, CIA whistleblower, hvor hun forteller at det også ble kjøpt folk til taushet. Arrestert på grunnlag av The patriot act, og fengslet.

          https://www.youtube.com/watch?v=VTOVvHPpIDI

    • Vidar Johansen
      13. september 2017 klokka 17:58

      Etter min mening beviser “the dancing israelis”-historien ingenting, men det er en interessant opplysning, oppå alt det andre. Det som imidlertid beviser noe, fremfor noe annet, er at smeltet stål i enorme mengder ble liggende og gløde i 2-3 måneder nede i fundamentene, under all bygningsmassen og den pulveriserte betongen. At Scott Forbes fortalte om alle arbeiderne som den siste uka hadde jobbet med ett eller annet høyt oppe i wtc2 er også ganske interessant, men det beviser ingenting. En kan vel heller si at det er summen av den ubegripelig store mengden med dokumenterte opplysninger av denne sorten som gjør at mange av oss er ferdig konkludert omkring dette vanvittige teateret. Fortsatt driver de på og herjer i Afghanistan som følge av dette. De burde skamme seg, dersom de hadde evnen til det 🙂

      • KZ
        15. september 2017 klokka 00:09

        USA begynte med bombetokt i Afghanistan noen måneder før 9/11. Og så lenge CIA fortsatt kan tjene penger på opiumshandelen, kommer de til å fortsette å være i landet. Skjønt, de tjener vel også en hel del penger på å kidnappe og selge små afghanske barn til rike kjøpere i Vesten og land som Saudi-Arabia. For ikke å snakke om organhandelen. Og våpenhandelen.

        • 15. september 2017 klokka 03:54

          Du forveksler nok USA med psykologer som tilhører den grenen av psykologien som ble grunnlagt av en djeveldyrker, og deres medsammensvorne. De anklager gjerne sine fiender for det de selv står bak.

  8. Øystein
    15. september 2017 klokka 01:22

    Saud-Arabia var med på dette (sammen med staten Israel), men dette kunne ikke vært gjort uten innside jobb fra Pentagon, Flyforsvaret, CIA, Forsvarsdepartementet, ansvarlige for WTC1, WTC2, WTC7 og sikkerhetsansvarlige på flyplassen der de to flyene (Pentagon-flyet og Shanksville-flyet) landet. En stor konspirasjonen med andre ord, og alt kan spores til Frimureriet, som også har psykologiprofessorer og orneyngel i sin midte.

    Det som fikk meg til å skjønne denne falske terrorhandling var, som vi lærte i fysikktimen, at ethvert legme faller minste motstands vei. Det er ikke rett ned for en stålbygning, og varmen under en brann (max 600 grader) kan aldri få stål til å smelte (ca 1200 grader), selv ikke bøye seg (800-900 grader). Og hvor ble det av flyvrakene i Pentagon og Shanksville?

    • 15. september 2017 klokka 04:05

      Flyvrakene ble vel raskt samlet inn av etterforskerne, skulle jeg tro.

      Jeg tror at bygningene var forberedt for å bli sprengt med eksplosiver i veggene. Det gjøres som regel under oppsettingen av bygninger eller i forbindelse med noe annet arbeid, tror jeg.

      Det kom frem etter terroraksjonen i Beslan (?) i Russland at bygninger som ble sprengt, hadde fått sprengstoff lagt inn under byggeperioden. Jeg har forstått det slik at norske psykologer (ihvertfall en) var der for å hjelpe terroristene i å unngå å bli gale under terroraksjonen. Det er noe jeg har “sett”.

Legg inn en kommentar