«Denne studien antyder at mange amerikanere … føler mistillit på et følelsesmessig nivå, og mener at nyhetsorganisasjoner har til hensikt å villede dem», skriver Summit News.
En ny studie har avslørt nye nedturer når det gjelder amerikaneres tillit har til de store mediene.
Undersøkelsen som er gjennomført av Gallup og Knight Foundation fant at bare en fjerdedel av amerikanerne har en viss grad av positiv holdning til mediene, det laveste tallet som er registrert på fem år.
Studien fant også at halvparten av amerikanerne mener nyhetsorganisasjoner «har til hensikt å villede, feilinformere eller overtale publikum».
Mer enn halvparten (52 %) sa også at de ikke tror nyhetsorganisasjoner har folks beste på sin agenda.
Gallup/Knight bemerket at «Denne studien antyder at mange amerikanere … føler mistillit på et følelsesmessig nivå, og tror at nyhetsorganisasjoner har til hensikt å villede dem og er likegyldige til den sosiale og politiske virkningen av deres rapportering.»