Milliardærklubben World Economic Forum har utgitt en guide som gir retningslinjer for hvordan folk skal lokkes, presses og trues til å ta vaksinene. Guiden er skrevet av tre professorer i markedsføring, nemlig Rohit Deshpandé fra Harvard, Ofer Mintz fra University of Technology, Sydney og Imran S. Currim fra Paul Merage School of Business, University of California.
Les: 3 tactics to overcome COVID-19 vaccine hesitancy
De tre har tidligere publisert en artikkel om hvordan myndighetene kan bruke virkemidler fra markedsføringsteori for å påvirke innbyggerne til å ta vaksinene. How Influencers, Celebrities, and FOMO Can Win Over Vaccine Skeptics. FOMO betyr «fear of missing out», frykten for å bli utestengt.
«Vi anbefaler å bruke frykten for bli utestengt, både sosialt og økonomisk.»
I guiden som er publisert av WEF skriver de tre:
«Først må vi fokusere på «tenke»-stadiet ved å spørre hvorfor folk nøler, utsetter og avviser vaksinen. Forskning viser at en hovedårsak er at slike pasienter sannsynligvis tror at oppfinnelsen og godkjenningsprosessen for vaksinen ble fremskyndet, med underrapporterte bivirkninger. Dette kan løses ved at lokale ledere proaktivt når ut og skolerer skeptikere via media som telefonsamtaler, direktereklame, TV, reklametavler og digitale kanaler.»
Legg merke til at det faktum at vaksinene ble hasteprodusert og hasteframstilt og det faktum at bivirkningene underrapporteres skal behandles som feiltenkning fra nølernes side og at «influensere» skal «hjelpe» dem til å frigjøre seg fra slike tanker.
«Forbedre følelsene»
«Den vaksine-nølende befolkninga har utviklet sterke følelser mot det, så å bruke informasjonskilder som disse menneskene stoler på kan forbedre følelsene deres rundt vaksinen. Forskning indikerer at de som er nølende til å stole på medisinske leverandører, politiske og trosbaserte ledere for å gi «tanke»-basert kunnskap om medisinske beslutninger, men mer tilbøyelige til å stole på at lokalsamfunnene deres gir «følelsen» eller følelsesbasert overbevisning for beslutninger.»
Frykt og insentiver
«En annen måte å forbedre vaksineskeptikernes følelser på er å spille inn i en frykt for å bli utestengt (FOMO), både sosialt og økonomisk.»
Samtidig bør skeptikerne lokkes til å gi etter:
«Insentiver kan fungere. Flere amerikanske stater og byer gir kontantinsentiver og gratis transport, eller lager lotterier og store lokale fester for å stimulere til vaksinasjoner. Bedrifter bør også oppmuntres til å bidra ved å tilby betalt avspasering, gratis produkter og lotteri-gaver.»
Det er vel det de har tenkt på, de som har tilbudt gratis prostitusjon til dem som lar seg vaksinere, slik som bordellet FunPalast i Wien.
Viktige medlemmer av World Economic Forum profitterer på vaksinekampanjen
WEF er fellesorganisasjonen for de 1000 rikeste kapitalistiske selskapene i verden. Det betyr også et WEF samler de største vaksineprofitørene. Blant deres partnere i medisinsk industri finner vi: AstraZeneca, Bayer, Bill & Melinda Gates Foundation, Johnson & Johnson, Moderna, Pfizer og Sanofi.
Det er i deres klasseinteresse, deres interesse for å maksimere profitt for sine eiere, at de psykologiske kampanjene mot vaksineskeptikerne gjennomføres. I de tre viktigste vaksineprodusentene blant disse, nemlig Johnson & Johnson, Moderna og Pfizer er alle de tre «vanlige mistenkte», BlackRock, Vanguard og State Street blant de største eierne. BlackRock og State Street har tydeligvis vendt ryggen til AstraZeneca, med der har Vanguard noen posisjoner.
Myndighetene, mediene og påvirkerne gjør jobben for storfinansen
Når vi fortsatt overveldes av kampanjer fra myndighetene og mediene som skal prøve å finne våre svake sider for å presse, lokke og true befolkninga til å ta vaksiner med svært store og skadelige bivirkninger, så gjøres det etter en mal fra milliardærklubben World Economic Forum for å tjene interessene til de mest kriminelle korporasjonene i verden.