Hvordan fikk et fungerende syndikat av offentlige helsebyråer, ideelle organisasjoner og vaksineprodusenter to tredjedeler av verden til å ta en covid-19-vaksine? I noen tilfeller, en serie med skudd hver sjette måned i fire år og framover!
Svaret er delvis markedsføring. Pandemien måtte selges til verden som potensielt dødelig, vilkårlig og ubehandlet, der det eneste valget for alle var massevaksinasjon, uansett hva det kostet. For mange var dette fortsatt ikke nok, så lokkemidler, insentiver, bestikkelser og påbud ble brukt.
Innsatsen måtte økes, inkludert at ens utdannelse og framtidige karriere ble lagt i vektskåla versus en kanyle og sprøyte lastet med potensielt dødelig genetisk materiale. På mange måter var akronymene for Coronavirus 2019 (COVID-19) og plutselig akutt respiratorisk syndrom coronavirus 2 (SARS-CoV-2) truende og hadde evnen til å skape frykt hos den gjennomsnittlige personen.
Til tross for at enkeltpersoner kom seg gjennom sykdommen, i mange tilfeller svært milde, ble de forført og noen ganger tvunget til å ta sprøyter. Spørsmålet som ligger på bordet nå, med all forvarselet om en kommende Disease X-pandemi av WHO, WEF, Gates Foundation, GAVI, CEPI og Dr. Anthony Fauci, er hvordan den neste pandemien vil utfolde seg og med hvilken type vaksinemarkedsføringskampanje?
I denne ukas rapport fikk jeg selskap av bestselgende forfatter og historiker John Leake for å diskutere pandemisk markedsføring. På mange måter ble den neste globale, nasjonale og folkehelsekrisa etter COVID-19, Monkeypox Crisis, dårlig markedsført. Navnet alene satte ikke frykt i hjertene til den vanlige borger. Nyheter om menneske-til-menneske spredt ved intens homofil/bifil mannlig kontakt reduserte også bekymringen for den gjennomsnittlige personen.
Hør podcasten her.
CDC forsto tilsynelatende markedsføring var et problem da Jynneos Bavarian Nordic Monkeypox-vaksinen floppet. Så de endret navnet på viruset til MPOX, men det var for sent. Nå har vi for tidlig til å bli erklært, en nødsituasjon i høypatogen H5N1 fugleinfluensa. Europa og USA har investert i vaksiner med stort håp om offentlig entusiasme for skuddene.
(Centers for Disease Control and Prevention (CDC) er en amerikansk føderal etat underlagt Helse- og omsorgsdepartementet, med hovedkontor i Atlanta.)
Gates Foundation har nylig publisert en skrivebordøvelse for en ny pandemi med tittelen Severe Epidemic Enterovirus Respiratory Syndrome (SEERS). Denne maner frem frykt over å bli angrepet i tarmen og lungene. Vær oppmerksom på markedsføring av Bio-Farmaceutical Complex for å se hvordan alt dette utspiller seg.