Av Sally Beck.
Kaptein Shane Murdock sier at flyindustrien står «på kanten av katastrofen». Han har vært pilot i mer enn 40 år og er en kvalifisert etterforsker av flyulykker. Han har funnet offisielle data som støtter påstanden hans om forestående global katastrofe. Han legger til: «Når de er korrelert, indikerer dataene at det er et enormt problem som har, og vil ha, en betydelig innvirkning på luftfartssikkerheten over hele verden. Det er nok bevis for å sende ut alarmvarsler.«
Det har vært mange tragedier i år. Phil Thomas, en ung pilot utdannet ved flytreningsakademiet i Cadiz, Spania, ble syk og døde plutselig i april. Det var fem piloter uføre i mars, inkludert en British Airways-pilot som kollapset og døde i Kairo i Egypt ikke lenge før han skulle fly.
Piloter er i kjempeform, så hvorfor dør så mange plutselig eller kollapser? Kaptein Murdock konkluderer med at de lider av alvorlige bivirkninger på Covid-19-vaksinasjonene, som har myokarditt (hjertebetennelse), hjernetåke, søvnløshet, blodpropp og anafylaksi som bivirkninger.
Han tror noen piloter er tikkende tidsinnstilte bomber og hevder mange ikke erklærer dårlig helse. Han sa: ‘De rapporterer ikke hjernetåke, hjerteflimmer og svimmelhet fordi de ikke ønsker å miste jobben.’
Flygere har omfattende årlige helsekontroller, eller halvårlige hvis de har vært syke. Reglene sier at de bare kan bestå med mindre enn 1 prosent sjanse for å lide av en sykdom som kan gjøre dem uføre.
Hvordan passerer de legene hvis de får alvorlige bivirkninger? I fjor endret den globale luftfartsregulatoren, Federal Aviation Administration (FAA), elektrokardiogram-markørene (EKG) som måler ‘PR-intervallet’. Dette er tiden det tar for en elektrisk impuls å gå fra en del av hjertet til en annen, og er en indikator på hjertehelsen. Den nye grensen er 50 prosent lengre enn den tidligere grensen, og betyr at dersom en pilot har utviklet en hjertesykdom, kan den bli oversett.
Det var 15. november 2020, da australske flyselskaper ga påbud om Covid-19-vaksiner for 900 piloter og alt fly- og bakkemannskap. Pfizer, AstraZeneca og Moderna var tilgjengelige i Australia.
I dag er det treårsdagen for det påbudet, og kaptein Murdock er en av 12 piloter som nektet. Han ble selvfølgelig sparket, anklaget for alvorlig yrkesmessig forseelse, en siktelse som generelt er forbeholdt upassende seksuell oppførsel eller hensynsløs og farlig oppførsel.
Murdock, 60, som bor i nærheten av Sydney, Australia, fløy som kaptein for Virgin Australia i 20 år, og har hatt en lisens siden 1984. Han har også en MSc i Aviation Human Factors, vitenskapen bak hvordan mennesker kommuniserer med maskiner. Han sa: ‘Et eller annet sted på det internasjonale nettverket daglig, vil du finne at et fly har blitt avvist på grunn av en helsesituasjon. Enten en nødssituasjon for passasjerer eller en som dreier seg om besetningshelse.’
Når piloter sender ut et mayday-radiooppkall til flygekontrollen, får det kallenavnet «squawk». De bruker koden 7700 for alle mayday-anrop som er reservert for alvorlige hendelser som en pilot som er i problemer eller en ukontrollert brann om bord.
Det har vært en enestående økning i antall mayday-anrop som spores av en bot på X-kontoen @GCFlightAlerts. Den legger ut når en pilot skriker 7700 hvor som helst i verden.
Mellom 2018 og 2019 var gjennomsnittet på MAYDAY 29,1 prosent av alle nødanrop. I løpet av 2022 økte MAYDAY-anrop med 272 prosent. I de tre første månedene av 2023 var økningen på 386 prosent. Grafen viser at det var en umiddelbar, bratt økning da vaksinene ble påbudt for piloter.
Kaptein Murdock mener mangel på handling bare kan ha ett resultat, og husk at vi har sett at mange fly foretar nødlandinger på grunn av uførhet av piloter. Han er utvetydig og sa: ‘Katastrofer vil inntreffe og både flybesetningen og det reisende publikum vil dø unødvendig.’
Denne artikkelen er oversatt fra The Conservative Woman og er litt forkortet.