Av Dan Cohen, Mintpressnews den 22. mars, 2022.
Sidan den russiske offensiven i Ukraina starta den 24. februar, har det ukrainske militæret dyrka eit image av ein djerv, liten armé som står opp imot den russiske Goliat. Til å støtte opp under persepsjonen av ukrainsk militær futt, har Kiev [«Kyiv»] spydd ut ein jamn straum av sofistikert propaganda som har til mål å vekke folkeleg og politisk støtte frå dei vestlege landa.
Kampanjen inkluderer språklege rettleiarar, nøkkelbodskap og hundretals propagandaplakatar – nokre av dei inneheld fascistisk bildespråk og til og med hyllar nynazistiske leiarar.
Bak Ukraina sine PR-stunt står ein armé av utlandske politiske strategar, Washington DC lobbyistar og eit nettverk av mediekanalar med band til etterretningsvesenet.
Ukraina sin propagandastrategi gjorde at dei fekk ros av ein NATO-kommandant som fortalde Washington Post : “Dei er verkeleg utmerkte på stratcom – media, info-operasjonar og psy-ops.” Avisa tilstod til sist at “vestlege tenestemenn seier at sjølv om dei ikkje uavhengig kan kontrollere sanningsgehalten til mykje av informasjonen som Kyiv sender ut om den skiftande slagmark-situasjonen, inkludert dødstal for begge sider, så representerer den likevel svært effektivstratcom.”
Ein hjørnestein for propagandaarbeidet er ein internasjonal legion av PR-firma som samarbeider direkte med Ukraina sitt utanriksdepartement om å drive informasjonskrigføring.
Ifølge industriens nyheitsnettstad PRWeek, vart initiativet lansert av ein anonym figur som skal ha grunnlagt eit Ukraina-basert PR-byrå.
“Frå første time av krigen bestemde vi oss for å slutte oss til Departementet for utanrikssaker for å hjelpe dei med å distribuere dei offisielle kjeldene som skulle vise sanninga,” fortalde den namnlause figuren til PR Week. “Dette er ein hybrid-krig: miksen av blodige kampar kjempar med ein kolossal misinformasjons- og forfalskingskampanje leidd av Russland [sic].”
Ifølge den anonyme figuren har fleire enn 150 PR-firma slutta seg til propaganda-blitzen.
I spissen for den internasjonale innsatsen står PR-firmaet PR Network sin med-grunnleggar Nicky Regazzoni og Francis Ingham, ein PR-konsulent-topp med nære band til den britiske regjeringa. Ingraham arbeidde før for Storbritannias Konservative Parti, sit i regjeringsorganet UK Government Communication Service Strategy and Evaluation Council, er sjef for International Communications Consultancy Organisation, og er avdelingsleiar i UK local government communicators, LG Comms.
“Vi har hatt privilegiet av å hjelpe til med å koordinere arbeidet med å støtte den ukrainske regjeringa dei siste dagane, “ fortalde Ingham PRovoke Media. “Fleire byrå har ofra heile team til å støtte Kyiv i kommunikasjonskrigen. Støtta vår til Ukraina sitt utanriksdepartement vaklar ikkje, og den vil halde fram så lenge den trengst.”
Med ein anonym ukrainsk figur saman med to av toppfigurane innan PR i Kiev-regjeringa sitt propaganda-jippo, delte Ukrainas utanriksdepartement ut eit dossier med materiale til å instruerte PR-byråa om “nøkkelbodskap”, godkjent språk, innhald for avslørte propagandakonstruksjonar, ekstremhøgre- og nynazistisk propaganda.
Dossieret blir drive av Jaroslav Turbil, omtalt på LinkedIn -sida si som “Sjef for Ukraine.ua — Ukraina sitt digitale økosystem for global kommunikasjon. Strategic Communications & Country Brand Promotion.” Turbil har arbeidd for fleire “sivil-samfunnsorganisasjonar” med nære band til USAs politiske styresmakter, og han har vore praktikant ved Internews, ein organisasjon med band til US-amerikansk etterretning som arbeider under dekke av å promotere pressefridom.
Omsett av Monica Sortland for Derimot.no.
Et par av propagandaplakatene fra dette nettverket
Mange bruker fremmedfiendtlig og rasistisk språkbruk, og noen er eksplisitte i sin lovprisning av fremtredende ukrainske nynazister, inkludert C14-lederen Yevhen Karas, den fascistiske paramilitære høyresektoren og den nynazistiske Azov-bataljonen. Flere bilder krever «Banderite smoothies» – en referanse til molotovcocktailer oppkalt etter avdøde OUN-B-kommandør Stephan Bandera, som samarbeidet med Nazi-Tyskland i massemordet på jøder og polakker under andre verdenskrig.
PR approved media outlets
An article in PRWeek profiles several figures partaking in what they describe as a “PR army” that is “fighting on the informational frontline” against Russia’s “barbaric genocide of Ukrainians.”
“Propaganda is the same as real lethal weapons,” declares Marta Dzhumaha, PR manager at healthcare company BetterMe.
Julia Petryk, head of public relations at MacPaw, offers a list of approved media outlets, authored by her colleague Tetiana Bronistka, a former employee of Ukraine’s Prosecutor General’s Office. The list includes Russian and English language sources, as well as Telegram channels. However, these “verified sources that objectively cover what is happening in Ukraine” are anything but independent. Most of them are tied to the U.S. and European governments and billionaire foundations.
She also lists several Russian-language websites:
- Novaya Gazeta – Tied to and reportedly funded by the National Endowment for Democracy
- Meduza – Funded by the government of Latvia, OAK Foundation, Open Society Foundation oil tycoon Mikhail Khodorovsky, and Sweden
- Dozhd – SREDA foundation, European Commission
- Holod Media – Offshoot of Meduza – praised in PBS and CNN as “independent media”
- Proposed that Leningrad should have been surrendered to the Nazis in World War 2 and has complained that they are called a “fifth column” for being funded by western powers
- BBC Russia – British government media
- Current Time TV – Created by CIA-founded propaganda outlet Radio Free Europe/Radio Liberty in collaboration with Voice of America
- Censor – funded by, editor in chief Yuri Butusov, former advisor to the Minister of Defense of Ukraine
- 200RF – A Ukrainian Ministry of Foreign Affairs website that claims to publish publishes photos and documents of the Russian soldiers captured and killed in action
Among the Telegram channels listed are:
- Radio Svoboda – CIA-founded propaganda organ Radio Free Europe/Radio Liberty
- Espresso TV, largely owned by the wife of former Ukrainian member of parliament Mykola Knyazhytsky
- Censor.net, formerly the largest media site in Ukraine, whose motto is “To bring down Russia”, and whose owner operates a “parade of international trolls.”
Washington DC lobbyists wag the dog
While public relations firms and intelligence-linked propaganda operations target the public, Washington DC lobbyists are agitating in Congress to extend the war in Ukraine
Daniel Vajdich, a registered foreign agent and lobbyist for the Ukrainian Federation of Employers of the Oil and Gas Industry, the largest in Ukraine, is working on behalf of Volodymyr Zelensky to lobby members of Congress to approve more weapons shipments to Ukraine. Now the head of Yorktown Solutions, he previously advised Ted Cruz and Scott Walker’s campaigns and is a nonresident senior fellow at the Atlantic Council.
“Stingers, Javelins, and let’s figure out the fighter aircraft issue,” he told Politico, claiming Russia is attempting to carry out a “genocide” and “depopulate certain areas of Ukraine.”
Vajdich also wrote Zelenskyy’s March 16 speech to U.S. Congress, in which he quoted Martin Luther King Jr. ‘s ‘I Have a Dream’ speech to call for a no-fly zone over Ukraine.
Ukrainian Permanent Representative at the United Nations Sergiy Kyslytsya’s February 23 speech to the United Nations General Assembly was written by DC lobbying firm SKDKnickerbocker Managing Director Stephen Krupin, a former senior speechwriter to President Barack Obama who worked extensively on Biden’s 2020 campaign.
Most prominent among the registered lobbyists promoting Ukrainian government and business interests is Andrew Mac, who also contributed to writing Zeleneksyy’s speech to Congress. Mac registered as a lobbyist for Zelensky in 2019 and runs the Washington DC office of Ukrainian law firm Asters Law.
The lobbying firm Your Global Strategy, founded by Shai Franklin, who has been affiliated with numerous Zionist organizations including the World Jewish Congress and Anti-Defamation League, is also using its influence with local officials in the U.S. Franklin has set up meetings between Kharkiv Mayor Ihor Terekhov and U.S. mayors, including Eric Adams in New York City, Michelle Wu in Boston and Lori Lightfoot in Chicago. He is also attempting to set up a meeting between U.S. officials and the mayors of Odessa and Kiev. A media outlet owned by the mayor of Kiev’s wife recently featured a presenter calling for genocide against Russians, beginning with children.