Statskupp i USA – tanker om det utenkelige

Den politiske situasjonen forut for presidentinnsettelsen likner på susjettet til en spenningsroman eller en spekulativ film. De hemmelige tjenestene gjør sitt ytterste for å desavuere sin kommende sjef allerede før han har tatt over embetet. I offentligheten diskuteres åpent hvordan et eventuelt statskupp skal kunne gjennomføres. Det er absurd, det er så vidtrekkende at det er vanskelig å ta inn over seg – og like fullt er det realiteter i dagens USA.

Drapet på Caesar i Senatet i 44 fvt. Det er neppe slik de tenker å kvitte seg med Trump.

CIA, FBI og main stream media samarbeider om «fake news»

Der ble det påstått at president Obama og den kommende president Trump var blitt forelagt en rapport som inneholdt påstander om at de hemmelige tjenestene i Russland sitter på kompromitterende materiale om Trump og at det hadde vært løpende kontakt mellom representanter for den russiske regjeringa og Trump-kampanjen under valgkampen.

Hvis dokumentet hadde vært sant, hadde det vært mer enn nok der til å stille Trump for riksrett og avsette ham. Men det viste seg veldig fort at dokumentet var «fake news». CNN turte heller ikke sitere det, men overlot det til nettstedet Buzzfeed.

Innholdet i kampanjen var jo ganske enkelt å påstå eller insinuere at en agent for Russland er i ferd med å overta Det hvite hus. Kampanjen tok altså sikte på å avsette Trump eller diskreditere ham til det punktet at han ikke vil kunne fungere som president – for så å bli avsatt.

Kort sagt et opplegg for statskupp. Dette kom fra CNN, som også er kalt Clinton News Network på grunn av sin tette forbindelse med Clinton-kampanjen.

Dette var samkjørt med toppene i CIA og FBI. CNN skriver:

Classified documents presented last week to President Obama and President-elect Trump included allegations that Russian operatives claim to have compromising personal and financial information about Mr. Trump, multiple US officials with direct knowledge of the briefings tell CNN.

The classified briefings last week were presented by four of the senior-most US intelligence chiefs — Director of National Intelligence James Clapper, FBI Director James Comey, CIA Director John Brennan, and NSA Director Admiral Mike Rogers.

Diskusjon om «legalt» statskupp

Det pågår også en diskusjon om hvordan man kan gjennomføre et statskupp «legalt». Nettavisa The Hill, som står nær Clinton lanserte dette allerede før valget. Man henviste til det 25. grunnlovstillegget som sier:

“Whenever the Vice President and a majority of either the principal officers of the executive departments or of such other body as Congress may by law provide, transmit to the President pro tempore of the Senate and the Speaker of the House of Representatives their written declaration that the President is unable to discharge the powers and duties of his office, the Vice President shall immediately assume the powers and duties of the office as Acting President.” (Article II Section IV)

Altså: kommende visepresident Mike Pence kan altså i prinsippet gå sammen med et tenkt flertall av Trumps regjeringsmedlemmer og erklære overfor Kongressen at presidenten ikke er skikket til å utføre sine plikter og visepresidenten vil i så fall, etter en prosess beskrevet i tillegget, kunne overta som president. Forfatteren Ben Brenkert skriver ikke bare for The Hill, men også for Politico og Huffington Post, to andre medier som er nært knyttet til Clinton-kampanjen.

Det kan virke ytterliggående eller ekstremt at det for fullt alvor og i full offentlighet diskuteres hvordan man kan gjennomføre statskupp i USA. Men så ekstrem er situasjonen.

Militære provokasjoner

Det finnes også en mulighet for å stille Trump overfor et militært fait accompli som vil gjøre det umulig for ham å forbedre USAs forhold til Russland, slik han har planlagt å gjøre. USA har samlet en stor militæravdeling og betydelige mengder militært materiell ved den russiske grensa i forbindelse med Operation Atlantic Resolve. Det er fullt mulig for mer eller mindre fascistiske grupper i Baltikum eller Ukraina å lage en provokasjon som øker den militære spenningen mellom USA og Russland.

Israels bombing av flyplassen i Damaskus kan også være et forsøk på å provosere fram en konflikt mellom USA og Russland som i realiteten vil sette en dagsorden for presidenten som han ikke vil ha.

Djupstaten er i sving

Donald Trump har provosert djupstaten i USA. Det militær-industrielle komplekset med alle dets forgreininger ser sine interesser truet. Donald Trump er en høyreorientert demagog som kan få seg til å si de mest hårreisende ting. Det er ikke det som har provosert djupstaten. Sånt takler de over tid. Det som maktapparatet fryjter er at Trump skal avblåse krigsforberedelsene mot Russland og innføre avspenning. Trump truer jo med, O skrekk og gru, å slutte fred med Russland!

Dette anser de som så utilgivelig at alle tiltak er legitime. Og Trump har også lagt seg ut direkte med etterretningstjenestene. Dette fikk demokratenes minoritetsleder i Senatet, Charles Schumer til å si at Trump er «virkelig dum», fordi:

“Let me tell you, you take on the intelligence community, they have six ways from Sunday at getting back at you…. He’s being really dumb to do this.”

Altså: en president utfordrer ikke de hemmelige tjenestene, fordi de har så utrolig mange måter å ta hevn på. Stort klarere kan det vel ikke sies.

Og sjøl om de ikke skulle velge noen av de mer ekstreme alternativene som er i omløp, er det så utrolig mange måter å blokkere og sabotere eventuelle fredsinitiativer på. Og så er det spørsmål om hva Trump som president skal gjøre med illojale hemmelige tjenester. Kan keiseren leve med å ha en pretorianergarde som han ikke kan stole på?

 

  34 kommentarer til “Statskupp i USA – tanker om det utenkelige

  1. gmiksche
    15. januar 2017 klokka 10:02

    Man skulle önska att se denna analys publicerad i de större morgontidningarna i Västeuropa. Att dessa tankar är bannlysta i PK-media visar hur Europa är i händerna på den amerikanska maktapparaten. Ifall man lyckas få bort Trump skulle detta innebära slutet på USA i dess nuvarande form. Det finns alldeles för gott om vapen i USA i privat ägo. Det är flera amerikanska presidenter som blivit mördade och ännu fler som blivit offer för attentat men överlevt. Även om nuvarande försök att få bort Trump i samband med hans tillträde misslyckas lever han ett mycket farligt.liv.

  2. Anders Persson
    15. januar 2017 klokka 10:16

    Allt skitsnack om Trumps «rysslandsaffärer» faller vid närmare eftertanke. Om han nu hade blivit «honey trapped» i Moskva och av ryssarna tillsagd hur han ska bete sig, är det då slugt att från första början av kampanjen tala om förbättrade relationer med Putin och Ryssland?

    Redan när Trump (i mars 2016?) utlovade bättre relationer österut förvånande det mig eftersom goda relationer med Putin och Ryssland inte framstod som någon trivial röstvinnare. Vore det inte klokare, om nu Trump skulle agera «rysk mullvad», att han höll käft om sina pro-ryska planer, ja kanske snarare gav ryssarna ett och annat negativt omdöme. Jämför med Kim Philby som spelade överklassfascist.

    Att Trump från början talade om bättre relationer med Ryssland, vilket alltså inte var någon röstvinnare, snarare stärker min uppfattning att hans politik inte var känslostyrd utan vilade på rationella politiska och ekonomiska överväganden inom den elit som Trump företräder.

  3. Torgeir Salih Holgersen
    15. januar 2017 klokka 10:34

    Et viktig poeng, som (den ekte) journalisten Glenn Greenvald har understreka, er at BuzzFeed, i motsetning til CNN, gjorde en viktig, og reell, journalistisk jobb ved å legge ut hele rapporten med det oppdikta tøvet som CNN hadde referert til dagen før. Ved å legge det ut for offentligheten, til spott og spe, ødela det for CNNs videre planer om å spinne denne fake news-historien gjennom indirekte referanser. Mens CNN har forsøkt å forsvare seg ved å vise til at de ikke har korroborert noen av de faktiske anklagene, bare referert til at materialet ble framlagt i briefinger til presidenten og den kommende presidenten, og på den måten sterkt insinuert at materialet hadde reell injurierende kraft, har BuzzFeed gjort det mulig for offentligheten å gjennomskue det. Jeg er usikker på om nyhetsledelsen i BuzzFeed var klar over dette eller ikke, men det er uansett ikke sentralt. Det viktige var at denne spinn-kampanjen ble et tilbakeslag, og at CNN helt korrekt har blitt stempa som «Fake News», samtidig som det har kommet fram i all offentlighet hvordan amerikansk etterrretning konspirerer med de sentrale mediene som er integrert i dypstaten.

    Selv om Donald Trump er en høyrepopulist med mange svært usympatiske standpunkter og programpunkter, kan vi ikke annet enn å heie på han i den pågående krigen mot imperialismens fremste institusjoner. I retrospekt tror jeg vi må erkjenne at en Bernie Sanders ikke ville hatt en tilstrekkelig base i USA til å tilsvarende ta en konfrontasjon med dypstaten, og potensielt vinne. Det er på ingen måte gitt at Donald Trump går seirende ut av striden. Han kan bli avsatt, og han kan kapitulere politisk, og bli en tradisjonell president, styrt av dypstatens agenda. Men den langt breiere forståelsen av hvordan dypstaten opererer som nå har blitt etablert, er det vanskelig å dytte på plass igjen. Så uansett er både CIA og CNN og andre medløpende mainstreammedier, varig skada av denne konfrontasjonen, og det er veldig bra.

    • NWOFTW
      15. januar 2017 klokka 23:01

      Kanskje du får dine ønsker oppfylt. Trump er jo en sterk kritiker av den angivelige anti-israelske (!) poltikken til Obama-administrasjonen, dens milde linje mot Iran og Cuba, for å ikke snakke om hans stadig knallharde antikinesiske retorikk. Er dette del av den antiimperialistiske politikken som du og Steigan er livredde for at «eliten» skal sette en stopper for? Tydeligvis har Trumps retorikk imponert nok til å få en norsk muslim (?) til å omfavne en mann som flere ganger har erklært støtte til en «muslim ban».

      Man kan jo lure på hvor lenge denne uhellige alliansen kommer til å vare. Avgjørelsen om å flytte den amerikanske ambassaden til Jerusalem blir vel en av deres første seire over imperialistene i Obama-administrasjonen…

    • Ullern
      16. januar 2017 klokka 00:00

      Enig. Bra påpekt.

      Nyhetsbildet fra USA ligner mer og mer en gjeng furtent bortskjemte rikingbarn som erter med riming: «Trump and Putin sitting in a tree, K, I,, S, S,, I, N, G.!!» – De som ikke synger få’kke væ’med i gjengen.

  4. Vidar Johansen
    15. januar 2017 klokka 11:37

    For sikkerhets skyld er nasjonal sikkerhetsmyndighet, via NTB, ute med nok en fake news-artikkel i Adresseavisen i dag, hvor de advarer alle som skal jobbe i tilknytning til det kommende valget i Norge om å trå varsomt pga. faren for at «de» prøver å gjenta suksessen fra USA. Makan til lavmål 🙂

    http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2017/01/15/Norske-politikere-advares-mot-utenlandsk-hacking-14063290.ece

    • ⒶF
      15. januar 2017 klokka 12:04

      Re: Gjenta suksessen fra USA

      Hvis Trump plutselig skulle bli ny statsminister i Norge etter valget, vil nok det styrke eventuelle mistanker om at at valget kan være hacket, men ikke nødvendigvis av russerne, så hvis Washington har lært noe av den forrige hackingen bør de finne en annen å bruke her. Jonas Gahr Støre kunne kanskje være en brukbar kandidat?

      • Vidar Johansen
        15. januar 2017 klokka 13:21

        Ja, hehe! Det ville nok styrke mistanken om både det ene og det andre. Lurere å bytte subjektet til noe mer lokalt antakelig. Stør(r)e odds for at det vil gå upåaktet hen da vettu 🙂

      • Anders Persson
        15. januar 2017 klokka 13:43

        Varför Trump? Det finns massor med odugliga svenska politiker som jag gärna, med hjälp av svenska hackers, skulle vilja exportera över «Kölen», t.ex. Margot Wallström – så att hon äntligen fick komma med i NATO.

  5. Johnny
    15. januar 2017 klokka 12:28

    Angrepene mot Donald Trump fra “eliten” er svært alvorlige. Trump beskyldes bokatavelig talt for forræderi, og de alvorlige angrepene viser klart og tydelig at Donald Trump ikke tilhører eliten, eller «den delen av eliten» som har regjert i lang tid. Donald Trump har talt makten midt imot, og hvordan dette vil ende til slutt er det nok ingen som vet.

    Når man utfordrer mektige krefter kan mye skje, og Trump kan bli utsatt for et attentat, han kan havne i en bil eller flyulykke, han kan bli alvorlig «syk» eller funnet uegnet til å ivareta presidentembetet. Den mest sannsynlige utgangen er nok at Trump blir tvunget til å føre den politikken som eliten ønsker.

    Donald Trump er en av de få vestlige politikere som ønsker fred og samarbeid med Russland, de andre politikerne ønsker aggressivitet, ufred og kanskje krig. Hvorfor er det ingen norske journalister som stiller kritiske spørsmål og graver i dette?
    Russland er jo vår nabo, og fred og samarbeid er jo svært viktig for Norge.

    • Vidar Johansen
      15. januar 2017 klokka 13:32

      Nåja! Om Trump ønsker fred eller ikke er jeg ikke så sikker på. Har bitt meg merke i et par ting som jeg finner illevarslende.
      Når han f.eks. snakker om Irak-krigen som en farsott bygd på løgn, så nevner han at det har kostet skattebetalerne 2 billioner dollar og at det har kostet tusenvis av amerikanere livet, men nevner ikke med et ord de x antall hundretusener irakere som ble drept. Det er en ting. Det andre er, som jeg så diskutert lenger ned her, at fyren er svært tett inni sandkassa til israelerne, et faktum som ikke kan sameksistere med en påstand om at fyren ønsker fred. Ganske enkelt…

      • KZ
        15. januar 2017 klokka 18:10

        Husk også at han var for Irak-krigen, til tross for påstander om at han var mot den. Det gamle Howard Stern-intervjuet beviser at han var for.

  6. Jan HårstadLibya
    15. januar 2017 klokka 12:35

    Holgersen som er en meget belest mann må ha sovet i timen. Han har fått det for seg at Trump skal heies på fordi han kriger mot imperialismens fremste institusjoner. Hui!
    Vil minne om følgende posisjoner fra Trump:
    større militærutgifter
    mere atomvåpen
    større krigsflåte.

    Såfremt USA skal bli great again må de nedkjempe SCO (Kina-Pakistan-Russland-Iran) militært. En viktig strategisk komponent i dette blir å splitte SCO.
    Om hvordan dette skal gjøres hersker det dyp krig om i USA.
    Der hvor Trump allerede har heist verdens største flagg er Allianse med Israel og nedkjemping av Iran.(Aipac mars 2016)
    Russlandspolitikken kan ikke adskilles fra det faktum at Netanyahu-regjeringen har et stort antall russisktalende israelere.
    Det er Russland som er Irans sentrale våpenlevrandør.
    Hvis man klarte å dra Russland nærmere USA-Israel-Nato,ville en amerikansk-saudisk-israelsk krig mot Iran være mere realistisk å vinne.
    Motsatt: med Russland som alliert med Iran er en Irankrig så godt som umulig å vinne såfremt man da ikke vil nuke alle de iranske storbyene.
    Det er retningen på Zionist -team Trumps taktikk.

    • ⒶF
      15. januar 2017 klokka 13:20

      Trump-leirens ekstremt sterke bånd til zionistene var nok egentlig et underkommunisert og ikke fullt ut forstått faktum for de fleste observatører og kommentatorer før valgseieren. Jeg forsto det i hvert fall ikke, utover en helt generell antakelse om at rike folk med høy andel jøder i sin midte og forholdet til Israel alltid er to viktige faktorer i amerikansk politikk. Synd utbredelse av denne innsikten fremdeles sliter med å nå en kritisk masse, men det er jo ikke tilfeldig.

      En noe mindre løfterik tolkning av hvorfor Trumpene vil gjøre sine hoser grønne for Putin, altså den du her gjør rede for, sitter enda lenger inne å få til å fly, men om de lykkes vil kanskje begge disse tingene, som jo da er en og samme sak, bli noe mer klart for fler, for å si det forsiktig. På en ganske heavy måte, i verste fall.

      Men at det i seg selv ikke ville bety allverden for hverken verdensfreden eller det amerikanske folks ve og vel hvem av Clinton eller Trump som ble president, var det ikke få som sa fra om i god tid, og kynisk slo fast som et trist faktum. Og uttrykk som «pest eller kolera» og «presidenter er marionetter uansett» slang vi rundt oss med, de fleste som leser og skriver noe som helst annet sted enn i midtstrømsmedia. Og ikke engang det etterhvert lite kontroversielle synspunktet der har så langt fått noen faktisk innflytelse på oppfatningen av Trump og betydningen av valgresultatet i media, utover en helt nylig begynnende lettelse fra medløpermediene over at Trump nå begynner å bli til å kjenne igjen som en god imperialist og krigsforbryterkandidat allikevel.

      Redaktører i alle land! Dere har sparken!

      • 16. januar 2017 klokka 21:38

        Steigan er vel blant dem som ennå har til gode å dokumentere det ekstremt tette forholdet mellom Trump og sionist-eliten. Her risikerer han, som liker å kunne være tidlig på saker, å komme helt i bakleksa, eventuelt bare måtte referere et fait accompli, til tross for at han tidlig var gjort klar over forholdet. Han har lenge holdt tilbake på å gå skrittet videre fra å dokumentere hvordan amerikanske medier og korporasjoner er samlet i noen ytterst få hender til å peke på hvordan denne gruppen har en voldsom etnisk slagside.

    • Torgeir Salih Holgesen
      15. januar 2017 klokka 14:01

      Hårstad, du har rett i alle dine påpekninger av hva som er Trumps politikk, og jeg skreiv da også at «Trump er en høyrepopulist med mange svært usympatiske standpunkter og programpunkter», og det er nettopp noen av disse du lister opp. Likevel; mener du det er et skuespill at Trump er i krig med CIA og CNN, eller er du uenig i at disse institusjonene er de mest sentrale i imperialismen? Vil det være bra eller dårlig for verden om CIA og CNN og andre medløpere lykkes med å styrte Trump og installere president Pence?

  7. 15. januar 2017 klokka 13:02

    Er det åpenbart at hele «dypstaten» er mot Trump? Tidligere sjef for e-tjenesten deres, Michael Flynn, synes å spille en sentral rolle i den påtroppende (forhåpentligvis) administrasjonen. Og det var FBI-sjefen som like før valget kunngjorde at etterforskningen av Clinton skulle gjenopptas. Og så har vi Blill Clintons CIA-sjef Wolsey, som har støttet Trump.
    Kan det være slik at Demokratene bruker statsapparatet mens dette fremdeles er under Obamas kontroll?

    For øvrig er har det vært lite oppmerksomhet om at det nå er vedtatt en lov som gjør det mulig å saksøke Det saudiarabiske staten for 911-terroren. Når en stat som står USAs ledelse så nær skal saksøkes for å stå bak angrepet i 2001så kan man tenke seg at det faller flere sjeletter ut av skapet. Hvem har noe å frykte?

    • Vidar Johansen
      15. januar 2017 klokka 13:51

      Det er nok fint lite som er under Obamas kontroll. Grunnen til at de kom opp med den loven som skulle muliggjøre søksmål mot Saudi-Arabia for delaktighet i 9/11 er så søkt at det egentlig er en ganske god vits. Spill for galleriet, selv om du hevder at det har fått lite oppmerksomhet. Årsaken til det mulighens lave fokuset på dette i hovedstrømsmediene er nok så enkel som at de selv har skjønt at de er på gyngende grunn og aller helst snakker om noe annet. Det samme gjelder, tror jeg, de mer eller mindre berømte 28 sidene som skal ha blitt sensurert bort. Personlig tror jeg ikke du finner en eneste ikke-amerikaner blant de som organiserte de greiene der. Kaprerne var oppspinn. Flypassasjerofrene likeså. Holder en knapp på Bush senior, Cheney og resten av Washington-rampen.

  8. ⒶF
    15. januar 2017 klokka 13:53

    Nei, Steigan, ikke du, da. Du blir på post. Makan. 😉

    Når det gjelder hei-ing på Trump, er nok Torgeir SH inne på noe uansett: Som nordmann lokalisert i Norge er det fra et personlig overlevelses- og krigsfrykt-synspunkt bra med alt som kan hindre, eller om så bare utsette, åpen militær konflikt mellom NATO og Russland. Det er jo drøyt å dra det hele ned i «heller-dem-der-nede-enn-oss-her-oppe»-gjørma, og jeg klarer nok ikke å heie så veldig … Men hvis det eneste valget jeg får er krig i Iran eller krig i Norge, vet jeg hva en iraner ville valgt, og jeg velger i prinsippet det samme, altså motsatt.

    Hvis du, Hårstad, i tillegg har klare formeninger om what’s in it for Putin/ Russia hvis US/ Israel lykkes med noe skamløst forslag i Moskva, ville det være interessant å høre.

  9. Leidulf
    15. januar 2017 klokka 16:46

    Er enige i dem som her antyder at Trump nødvendigvis ikke vil føre mindre krig. Å gjøre «America grate» vill ikke foregå fredelig. Når redselen for Trump er så stor kan det heller skyldes hans bebudede fengsling av Clinton &Co. Det er splittelse i monopolborgerskapet og en ny fløy har fått sin president. Fallhøyden er stor for mange, både personlige og bedriftsøkonomisk

    • gmiksche
      15. januar 2017 klokka 22:16

      Observationen beträffande splittringen av den finansiella elit som innehar maken är nog riktig. På annat sätt kan man inte förklara de komplexa motsättningarna inom de amerikanska samhället som uppstått. När dimman lagt sig efter Trumps tillträde kommer vi att få en klarare bild. Det är inte sagt att den är positiv för vår del..

  10. Jan HårstadLibya
    15. januar 2017 klokka 17:16

    Kasparovs aktualitet.
    Det stormester i sjakk sa var følgende: en champion ser alle brikkene på et sjakkbrett hele tida mens en habil sjakkspiller ser bare de sentrale brikkene.
    Den selvtenkende avdelingen av norsk venstrebevegelse minner påfallende om det siste for det er en del brikker som den ser veldig svakt eller direkte dårlig. Nå sjalter jeg ut rakettskjold nato-light «venstre» som vi finner i Klassekampen, men skriver om de oppegående i Norge.
    Du finner knapt noen artikkel om vilke planer Tysk imperialisme har og vilke konsekvenser det får for forholdet til EU og USA.
    Heller ikke om at Israel/zionismen tar mål av seg til å bli en sentral faktor i verdenspolitikk og driver og bygger opp Aserbadsjan,Georgia og Ukraina som vasallstater.
    Den islamske imperialismen ved OIC (Organisasjonen for den Islamske Konferansen) sees heller ikke skjønt man lenge har snakket om en Kalifat-lignende blokk av islamske stater.
    En kan si det slik at innen den amerikanske neo-con zionismen,som kanskje er den mektigste faktor i USAs utenrikspolitikk,foregår konflikter mellom to fraksjoner. Den som er ledet av Robert Kagan/Victoria Nuland ønsker seg prioritert en krig mot Russland.
    Trumpzionistene mener en allianse med Russland er veien å gå forut for en storkrig mot Iran.
    Vi må ikke se bort fra at det blant oligarkene i Russland er mange som vil bryte med Lavrov/Putin linja og at det kan bli ekstremt innenrikspolitisk turbulent i Russland.

    Det vi imidlertid trenger akutt til i Norge er å bygge opp en folkeaksjon mot US-Marines på Værnes Garnison og rakett»skjoldet».Det kan vise seg å bli en skjebnesak for det norske folk når den amerikansk-russiske krigen utspilles her.

  11. KZ
    15. januar 2017 klokka 18:07

    Spill for galleriet. Trump er dypstatens egen kandidat, og dypstaten kommer til å sørge for at det ikke blir noe krøll. Innsettelsen kommer til å gå som smurt. Demonstrasjonene blir overfladiske og ufarlige, og de er designet for å maksimere splittelsen i befolkningen, siden splittelse er det mest profitable for eliten. Det er det gamle splitt og hersk-prinsippet som rår.

    I den grad det er snakk om noe statskupp, var det Trumps egne puppet masters som sto bak kuppet da de sørget for at han vant. De ga bl.a. MSM beskjed om å bruke omvendt psykologi for å få arbeiderklassen til å stemme på Trump, og de fortsetter dette skuespillet nå også, for å maksimere splittelsen.
    Om han faktisk fikk nok stemmer til å vinne legitimt er umulig å vite, siden valget trolig var rigget i hans favør.

  12. KZ
    15. januar 2017 klokka 18:18

    Foreløpig er kabinettet hans 34 ganger rikere enn George W. Bush’ siste kabinett. Nesten alle ministerne er dollarmilliardærer. De få som ikke er det, er bare multimillionærer. Trump har foreløpig 5 toppfolk fra Goldman Sachs i kabinettet sitt. Hele kabinettet består av hardcore sionister, oljemagnater, bankstere, neocons, militærindustrialister og krigshissere. James «Mad Dog» Mattis, forsvarsministeren, har også tatt til orde for en svært hard linje overfor Russland, stikk i strid med Trumps egne løfter. Trump selv har lovet å være knallhard mot Iran, og veldig myk mot Israel.

    Men ja. Make Israel Great Again!

    Jeg ser at dere nesten uten unntak har latt dere lure av MSM’s omvendte psykologi. Skuffende. Trump er den ultimate trojanske hest.

    Kos dere sammen med Dick Cheney og Donald Rumsfeld, som også støtter Trump helhjertet. Med god grunn, får man si, siden lommebøkene deres kommer til å bli svært så velfylte når Trump starter opp krigsmaskineriet sitt.

  13. 16. januar 2017 klokka 00:00

    Denne artikkelen var så bra at det er nummeret før jeg blir kommunist! Har ikke vært lyserød siden jeg gikk ut av LO skolen
    i 1972.

  14. KZ
    17. januar 2017 klokka 11:01

    Dypstaten skjelver i buksene nå når Trump, som er vår tids Robin Hood, snart skal innsettes. Han kom ut av intet, overrasket alle og nedkjempet de onde globalistene. Folkehelten Trump kommer ikke bare til å gjøre Amerika great igjen; resten av verden kommer også til å nyte godt av hans fredelige politikk. MSM og resten av eliten er i sjokk nå som arbeiderklassehelten Trump har tatt dem på senga. Journalistene og redaktørene klør seg i hodet mens avisene deres går konkurs, den ene etter den andre.

    • Johnny
      18. januar 2017 klokka 10:29

      Trump er nok ingen Robin Hood, han ligner mer på sheriffen i Nottingham. 🙂
      Men Trump har gitt uttrykk for at han ønsker et samarbeid med Russland, i motsetning til Hillary som ville ha en flyforbudssone i Syria, noe som ville ha betydd krig mot Russland.

      En krig mellom NATO og Russland er det vel ingen som ønsker, spesielt ikke etter at Russland har utviklet en gigantisk atomtorpedo som er i stand til å lage en flodbølge 500 meter høy. Mark Schneider, tidligere Pentagon-medarbeider, uttaler at dette er det mest uansvarlige våpen som noensinne er laget.

      Og snåsamannen hevder Donald Trump vil bli skutt og drept som USAs 45. president, og hva sier du da KZ?

      • KZ
        18. januar 2017 klokka 17:27

        Jeg har det siste året flere ganger sagt at Trump kanskje *tilsynelatende* blir skutt og drept. For å markedsføre ham som anti establishment, og for å prøve å utløse borgerkrig og økonomisk krise. Men jeg har etterhvert innsett at dette er lite trolig. Økonomisk krise kan liksågodt bli utløst av andre ting, som f.eks. dronning Elizabeths død eller den gigantiske naturkatastrofen som skjer litt senere i januar. Gamle Magog er også innlagt på sykehus igjen nå, og ligger kanskje for døden.

        Det er mye predictive programming og skremselspropaganda som svirrer i luften nå før innsettelsen av Trump. Mange vil ha oss til å tro at han risikerer å bli drept. Dette gjøres for å bygge opp under forestillingen om at han er anti establishment, noe han naturligvis ikke er, tvert imot. Og nettopp derfor kommer han til å få leve.

        Men vi går turbulente tider i møte åkkesom.

Legg inn en kommentar